alt1
alt1
:: Menu główne ::
alt1
|--> Forum
---> Klan

alt1
:: Zaloguj ::
alt1
 



 Kod dostępu

 Tutaj wpisz kod

 


Nie masz jeszcze konta? Możesz je założyć. Jako zarejestrowany użytkownik będziesz miał dodatkowe przywileje jak np. konfigurowanie wyglądu strony, wysyłanie komentarzy z twoim imieniem i wiele innych.

Problemy z logowaniem?

alt1
:: CzatBox ::
alt1

alt1
:: Team Speak ::
alt1

alt1
:: Forum ::
alt1
OSTATNIE POSTY
wyświetl Postahim on our team.&...(0)
  elaine95
 dnia 13. Gru o godz. 02:34
wyświetl Postain each(0)
  elaine95
 dnia 13. Gru o godz. 02:20
wyświetl PostaCOLSTL:9-7(0)
  elaine95
 dnia 12. Gru o godz. 09:24
wyświetl Postathe disabled l(0)
  elaine95
 dnia 12. Gru o godz. 09:02
wyświetl PostaAND PUZZLED(0)
  elaine95
 dnia 12. Gru o godz. 08:48

[Wejdź na Forum]

STATYSTYKI FORUM
RazemDziennie
Wątki:1927  0.37
Użytkownicy:1600  0.31
Posty:24359  4.64
FORA
Category Regulamin
Category Ogólne
Category Archiwum gier
Category Minecraft
UŻYTKOWNICY ONLINE
W tej chwili nie ma żadnego użytkownika.

Jesteś anonimowym użytkownikiem. Możesz się zarejestrować tutaj

alt1
Polish Legions H.Q. FAQ (Najczęściej zadawane pytania)


Kategoria: Główna -> EVE Online


Pytanie
·  Czym jest EVE Online?
·  Czy EVE jest grą płatną?
·  Jakie są formy płatności za abonament?
·  Czy muszę kupić "podstawkę" żeby móc grać w EVE?
·  Czy producent udostępnia jakąś formę demonstracyjną dla EVE?
·  Jaki jest max. poziom postaci? Jakie atrybuty posiada postać?
·  Jakie są profesje postaci?
·  Czy w EVE jest PVP?
·  Na jakie platformy dostępne jest EVE Online?
·  Ile serwerów mam do wyboru?
·  Czy w grze dostępny jest tutorial?
·  Do czego służy Overview?
·  Od czego zależy prędkość "skillowania"?
·  Jak można zwiększyć poziom atrybutów?
·  Co to jest "Remap" atrybutów?
·  Czy rodzaj postaci, którą wybiorę na początku ma jakieś znaczenie?
·  Do czego służy "standing" ?
·  Dlaczego wraki, konternery w przestrzeni czasami są koloru żółtego a czasem białego ?
·  Co to jest Jetcanning ?
·  Co to jest Security Level ?
·  Ile można mieć postaci/kont w grze i czy można na nich grać jednocześnie ?
·  Co to jest klon i do czego służy ?
·  Jump Clone - wiele razy słyszałem to pojęcie od kolegów ale nie bardzo wiem o co w tym chodzi ?

Odpowiedź
·  Czym jest EVE Online?

EVE Online jest wirtualnym światem gry sci-fi, której akcja dzieje się w odległej przyszłości a swoim zasięgiem obejmuje całą galaktykę. W grze gracz może wcielić się w jedną postać z czterech możliwych do wyboru ras. Może zostać kupcem, handlarzem, piratem, producentem, górnikiem lub naukowcem. Gra jest typową grą MMO, jednak to co ją wyróżnia spośród innych gier to możliwość opłacania abonamentu pieniędzmi wypracowanymi w grze.

Wróć na górę


·  Czy EVE jest grą płatną?

Tak

Wróć na górę


·  Jakie są formy płatności za abonament?

Oficjalnym sposobem opłacania abonamentu są tzw. Time Cards (60 dni) w formie zdrapki przesyłanej przez dewelopera na nasz adres. Można również zakupić 30-sto dniowe doładowanie konta poprzez oficjalną stronę producenta; oraz zakupić przedmiot przedłużający ważność konta o 30 dni (PLEX), dostarczany na nasza postać w grze. Opłaty za ww. sposoby można uiszczać poprzez kartę kredytową, Pay Pal.

Wróć na górę


·  Czy muszę kupić "podstawkę" żeby móc grać w EVE?

Nie. Klient gry jest darmowy i dostępny na stronie oficjalnej.

Wróć na górę


·  Czy producent udostępnia jakąś formę demonstracyjną dla EVE?

Tak. Dostępny jest trzytygodniowy trial (wymagana jest rejestracja na stronie oficjalnej, oraz instalacja klienta gry udostępnianego na tej samej stronie).

Wróć na górę


·  Jaki jest max. poziom postaci? Jakie atrybuty posiada postać?

EVE nie posiada tradycyjnego schematu rozwoju postaci dobrze znanego graczom z innych gier MMORPG. Gracz steruje postępami swojej postaci za pomocą "skilli", które definiują wszelkie działania dostępne w wirtualnym świecie (aby móc latać konkretnym statkiem, czy używać jakiegoś przedmiotu potrzebny jest nam odpowiedni skill).

Wróć na górę


·  Jakie są profesje postaci?

Mechanika gry nie narzuca nam żadnych predefiniowanych klas czy profesji. To czym się będziemy zajmować zależy tylko od nas i od skilli jakie aktualnie posiadamy. Istnieją jednak dwa główne obszary którym możemy się poświęcić (przeplatają się i współzależą od siebie):

  • industrialny; górnictwo, produkcja, handel
  • PVE; wykonywanie misji, eksplorowanie przestrzeni w poszukiwaniu ukrytych lokacji, polowanie na "npce" po całym znanym i nieznanym wszechświecie.

    Wróć na górę


  • ·  Czy w EVE jest PVP?

    Tak. Walki między graczami to olbrzymia część świata gry. Począwszy od wojen frakcyjnych między czterema dominującymi rasami, poprzez bitwy korporacji graczy, aż po starcia sojuszy - gracz ma wielkie pole do popisu.

    Wróć na górę


    ·  Na jakie platformy dostępne jest EVE Online?

    EVE dostępne jest na platformy Windows, oraz MAC.

    Wróć na górę


    ·  Ile serwerów mam do wyboru?

    W EVE wszyscy użytkownicy grają na jednym serwerze; średnio przebywa na nim około 35-ciu tysięcy graczy.

    Wróć na górę


    ·  Czy w grze dostępny jest tutorial?

    Tak. Wbudowany samouczek jest ważną częścią gry dla każdego początkującego gracza. Pozwala on zapoznać się z podstawowymi funkcjami gry, których mnogość potrafi przytłoczyć nawet największych zapaleńców.

    Wróć na górę


    ·  Do czego służy Overview?

    Overview to nasze okno na otaczającą nas przestrzeń. Ponieważ ciężko zawsze wszystko dostrzec, do naszej dyspozycji oddana została lista tego wszystkiego co nas otacza. Overview można dowolnie konfigurować w zależności od naszych potrzeb.

    Wróć na górę


    ·  Od czego zależy prędkość "skillowania"?

    Czas "skillowania" zależy tylko od naszych atrybutów. Każdy skill opiera się na dwóch atrybutach, "primary" - główny i "secondary" - drugorzędny. Od obu tych wartości zależy jak długo będzie nam się dany skill trenował. Im wyższy posiadamy poziom atrybutu tym szybciej będzie odbywał się "czas skilowania".
    Należy tutaj zauważyć, że dla nowego konta istnieje bonus 100% do szybkości trenowania skilli, który kończy się przy 1.600.000 pkt SP. Jeśli podczas trenowania skilla przekraczamy próg 1.6M pkt SP skill ten będzie już liczony z normalną prędkością a nie z bonusem jak to miało miejsce wcześniej.
    Dodać można również, iż skillować można tylko jeden charakter w ramach jednego konta w danym czasie, innymi słowy gdy mamy 2-3 charaktery na jednym koncie, w danym momencie nauka może toczyć się tylko na jednym z nich.

    Wróć na górę


    ·  Jak można zwiększyć poziom atrybutów?

    Atrybuty możemy zwiększyć na kilka sposobów:

  • rozwijając skille podnoszące atrybuty; dostępne są dwa skille dla każdego z nich,
  • aplikując naszej postaci implanty do atrybutów; można zamontować pięć implantów, po jednym dla każdego atrybutu (max. +7 do każdego atrybutu).

    Wróć na górę


  • ·  Co to jest "Remap" atrybutów?

    Decydując się na jakąś ścieżke rozwoju (np: górnictwo, pve) będziemy trenować skille, które opierają się głównie na jednym lub dwóch atrybutach. Remap umożliwia przeniesienie punktów pomiędzy atrybutami (uwzględnia wartości podstawowe), co zwiększa prędkość treningu interesujących nas skilli. Remapować atrybuty można raz na rok, a dla nowo utworzonej postaci na początku dwa razy.

    Wróć na górę


    ·  Czy rodzaj postaci, którą wybiorę na początku ma jakieś znaczenie?

    Każda z ras może mieć dostępne statki, moduły etc. innej rasy, więc wybór rasy (w tym avatara) jest typowo kosmetyczna.

    Wróć na górę


    ·  Do czego służy "standing" ?

    "Standingi" określają naszą popularność (lub jej brak) wśród wszystkich i wszystkiego w grze. Pokazują nam jak bardzo ktoś nas "lubi", (np: agent, frakcja, korporacja, gracze).

    Wróć na górę


    ·  Dlaczego wraki, konternery w przestrzeni czasami są koloru żółtego a czasem białego ?

    Kolory obiektów w przestrzeni symbolizują przynależność. Kolor biały oznacza, że kontener lub wrak jest nasz i możemy spokojnie z niego wybierać itemy a wrak salvage'ować. Kolor żółty oznacza, że kontener lub wrak jest czyjś. Wyciągając przedmioty lub salvage'ując taki wrak narażamy się na atak właściciela obiektu, on sam będzie miał do tego prawo - policja/concord w systamach hisec (security level 1.0-0.5) nie będzie nas ochraniała podczas takiej walki. Wraki zabitych statków mogą być jeszcze koloru niebieskiego. Oznacza to "abandoned wreck" czyli, wrak opuszczony przez właściciela przy pomocy wybrania specjalnej funkcji spod prawego klawisza myszy "Abandon..." na wraku statku. Takie wraki możemy spokojnie salvage'ować.
    Należy tutaj zaznaczyć, iż piraci (ludzcy) często podmieniają kontenery tzn. zabierają nasz loot i wystawiają we własnych kontenerach tzw. canflipping. Kontener zmienia wtedy kolor na żółty (w zasadzie to jest nowy kontener, lecz my nie zawsze możemy zauważyć moment podmiany). Robią to dlatego, aby gracz nieświadomy zabrał z takiego kontenera SWOJE itemy, łapiąc przy tym tzw.agresję. W tym momencie jesteśmy otwarci na atak agresora. Niestety w takiej sytuacji należy zrezygnować z zawartości kontenera pomimo tego, że w środku są nasze itemy/asteroidy.

    Wróć na górę


    ·  Co to jest Jetcanning ?

    Jetcanning jest terminem określającym sposób gry górnika - postaci zajmującej się wydobywaniem asteroid. Górnik kopiąc asteroidy wystrzeliwuje w przestrzeń kontener (jettison), który później zostaje zabrany i transportowany przez inny statek np. industrial lub transport ship. Spotyka się jeszcze z odmianą tego terminu tzw. "kopanie do jettisona/jetcana" oznaczającą dokładnie to samo.

    Wróć na górę


    ·  Co to jest Security Level ?

    Security Level jest cechą (liczbą w zakresie 1.0 - 0.0) każdego systemu występującego w EVE Online, który określa zachowanie statków Concord (silniejsza odmiana NPC policji) oraz Policji.
    Wyróżnia się 4 rodzaje systemów w zależności od Security Levela:

    High-Sec (High Security Level)
    1.0 - 0.5 - systemy potocznie zwane bezpiecznymi, w których na każdy akt agresji graczy reaguje Policja oraz Concord, broniąc poszkodowanych,
    Low-Sec (Low Security Level)
    0.4 - 0.1 - systemy, w których Concord nie broni ofiar - pvp jest dozwolone, lecz zestrzelenie klona (kapsuły ratunkowej po zestrzeleniu statku) jest karane obniżeniem security statusu postaci agresora (skutkuje to otwartym atakiem Concord w systemach 1.0-0.5 bez względu na agresję). W low-sec atak na gracza przy bramie skutkuje atakiem policji na agresora. Statki policji nie są specjalnie silne, dlatego w praktyce gracze się nimi nie przejmują.
    Null-Sec (Null Security LeveL)
    0.0 i niżej - systemy kontrolowane w całości przez graczy. Nie występuje w nich ani Policja ani Concord, w związku z czym do głosu dochodzą korporacje i aliansy. Przebywamy w tych systemach na własne ryzyko. Latając w tych systemach musimy liczyć się z otwartym, niezapowiedzianym atakiem.
    Wormholes
    0.0 - systemy typu Unknown, w których panują prawa systemów nullsec 0.0, do których dostajemy się przez tzw. dziury (wormholes). Potocznie systemy te nazywane są wormholes, lecz w istocie mają one swoje oznaczenia np. J123549, które precyzują różne warunki występujące wewnątrz systemu.

    Wróć na górę


    ·  Ile można mieć postaci/kont w grze i czy można na nich grać jednocześnie ?

    W EVE rozróżnia się pojęcia konto oraz charakter. O ile kont można mieć wiele (producent gry nie ma zastrzeżeń do posiadania wielu o ile są one opłacane) o tyle charakterów-postaci można mieć maksymalnie 3 w ramach jednego konta. Na uwagę zasługuje fakt, iż skillowanie może odbywać się tylko na jednym charakterze w ramach jednego konta. Tak więc, jeśli chcemy mieć dwie postaci, którymi chcemy grać jednocześnie musimy posiadać dwa osobne konta, a które niestety osobno trzeba płacić. Sama gra pozwala na uruchomienie wielu instancji gry, w związku z czym jeden gracz może grać wieloma postaciami(kontami) w jednym czasie. Ograniczeniem jest tylko wydajność komputera na którym gramy, czy podoła wielu instancjom gry.

    Wróć na górę


    ·  Co to jest klon i do czego służy ?

    Klon, jest to nasza postać, która egzystuje we wszechświecie EVE. Proces uczenia (skillowania) powiązany jest ściśle z naszym klonem. Jeśli uczymy się jakiejś nowej umiejętności np. lataniem kolejnym statkiem lub operowania kolejną bronią lub tarczą uczy się tego właśnie nasz aktualny klon, w którym 'zamieszkuje' nasza świadomość. Każdy klon posiada swoją 'pojemość' wyuczonych umiejętności wyrażaną w pkt-ach SP (Skill Points). Początkowy klon "Clone Grade Alpha" posiada pojemność 900.000 SP. Sprawdzić to możemy w zakładkce Character Sheet/Skills. Po przekroczeniu progu klona skilli uczymy się nadal, lecz z chwilą naszej śmierci umiejętności wyuczone powyżej ilości 900.000 SP przepadają, więc trzeba uczyć się ich od nowa. Aby zapobiec takim przypadkom gra oferuje nam podniesienie ilości pkt SP, które może przechować nasz klon. Do tego celu wykorzystywane jest tzw. upgradowania klona (na stacji w medical klikamy upgrade clone). Za niewielką opłatą możemy wybrać kolejnego z większą ilością przechowywanych pkt-ów SP. Niektórzy tutaj mówią o tworzeniu tzw. "Safe Clona", czyli klona zabezpieczającego nasze punkty SP. Należy pamiętać, że po każdej śmierci trzeba kupić nowego klona (niektórzy nazywają to ubezpieczeniem klona lub pkt-ów SP), gdyż nasza świadomość po śmierci w poprzednim klonie przenosząc się do nowego klona. Aby zabezpieczyć się na wypadek kolejnej śmierci należy wykupić kolejnego (gdyż znów otrzymujemy takiego jak na starcie z 900k SP) - odpowiednio większego do naszej ilości SP.
    Pamiętaj, nigdy nie opuszczaj stacji po śmierci bez wykupienia kolejnego, odpowiednio pojemnego klona.
    Specjalną odmianą klona jest tzw. Jump Clone, ale to temat na inne pytanie :)

    Wróć na górę


    ·  Jump Clone - wiele razy słyszałem to pojęcie od kolegów ale nie bardzo wiem o co w tym chodzi ?

    Jump Clone, jak sama nazwa wskazuje jest specjalną odmianą klona, na którą możemy się przenieść (wskoczyć) nie umierając. Gra oferuje zrobienie tzw. Jump Clone na odpowiedniej stacji jeśli my, korporacja albo nasz alians posiada odpowiednią reputację w danej stacji. Ilość zrobionych Jump Clonów precyzuje skill "Infomorph Psychology" dzięki któremu możemy wyuczyć się umiejętności przenoszenia pomiędzy Jump Clonami. Klonować na Jump Clona możemy się w dowolnym momencie. Będąc na stacji w zakładce Character Sheet wyszukujemy Jump Clones wybieramy klona i prawoklikiem przenosimy się na niego. Warto zauważyć fakt, iż powrót do poprzedniego klona wykonać możemy po upływie 24 godzin. Przechodząc pomiędzy klonami nie tracimy implantów (każdy z klonów może mieć swoje-niezależne implanty) z danego klona (implanty są ściśle związane z danym klonem) ani tzw. Safe Clona (klona zabezpieczającego pkt-y SP, na którego wskakujemy w chwili śmierci). Na czas przeskoku należy zatrzymać aktualnie skilowane umiejętności oraz wyjść z aktywnego statku do tzw. Poda - czyli kapsuły ratunkowej. Jump Clony możemy również umieszczać w specjalnych statkach posiadajacych moduły Vat Clone Bay.

    Wróć na górę




     

      Zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych wszelkie prawa do tekstów zamieszczonych na tej stronie oraz ich fregmentów są własnoscią administratora serwisu www.polish-legions.com.pl. Kopiowanie i rozpowszechnianie ich w jakiejkolwiek formie bez zgody administratora serwisu jest zabronione i stanowi wykroczenie w świetle obowiązujących przepisów.
    Site created and theme modified by Iceman
    © 2005

    Theme from THEMES.crossworlds.ru